דפי נחיתה ומשפכי מכירה
אתר אינטרנט מאפשר לבית עסק לבנות אתר תדמיתי או חנות איקומרס אשר יכול לשמש כסניף מכירות נוסף באונליין. באתר האינטרנט בית העסק יכול לאגד תחת קורת גג אחת את כל הפעילות העסקית והשירותים שבית העסק מציע ואת תחומי ההתמחות וכל פיסת מידע נוספת דוגמת: מי אנחנו, צוות העובדים והתמחותם, דרכי יצירת קשר עם האתר, שעות פתיחה, רשימת סניפים, שאלות/תשובות, חנות אונליין, בלוג, רשתות חברתיות, סרטוני וידאו מקצועיים ועוד.
לעומת זאת, דף נחיתה מתוכנן, נבנה ומפותח לפעילות ממוקדת מקמפיין פרסומי המאפשר לנו בשלב התכנון לייצר תרשים זרימה המאופיין במשפך המרה אשר מזמין את הגולש לבצע פעולה ממוקדת אשר הוגדרה מראש.
בד"כ נבנה דפי נחיתה לפעולה מוגדרת אשר נרצה שהגולש יבצע בדף, דוגמת:
- השארת פרטים וקבלת ליד.
- רישום לרשימות תפוצה.
- קבלת הטבה/מתנה.
- קוד הנחה.
- מתנה תמורת רישום והשארת פרטים.
- רכישה של מוצר.
- רישום מוקדם.
- הזמנה לאירוע.
- רכישת כרטיסים למופע/הצגה.
- הורדת תוכנה/יישום.
- משפכי שאלה/תשובה/סקר.
ועוד…
הצלחה של דף נחיתה תלויה מאוד בתכנון הפרטים וסדר הופעתם בדף כפי ששורטטו בתרשים הזרימה בשלב התכנון. דף נחיתה יהיה עצמאי לחלוטין ובד"כ יהיה מנותק מאתר האינטרנט של הארגון מתוך כוונה להיות ממוקדים ולייצר כמה שפחות הפרעות בתהליך וכדי שהגולש לא ינטוש באמצע התהליך.
הדף יכיל סלוגן מאיר עיניים אשר יאפשר לגולש להבין תוך שבריר שנייה לאן הוא היגיע ושאכן הגולש נמצא במקום הנכון. פרטי המידע יכולים להכיל תמונה/סליידר, וידאו, טקסט עם הסבר, כותרות משנה, שאלות/תשובות, המלצות של לקוחות תוך רשימת דגשים מוארת בבולטים אודות התועלות של השרות/המוצר. בסוף התהליך תוצג לגולש בקשה לפעולה/המרה באמצעות כפתורי הנעה.
במצבים מסויימים דף המחיתה יכול להכיל יותר מדף נחיתה אחד ויאפשר לנו לנתב את הגולשים לפי תשובתם לשאלה. כן, יוביל לדף נחיתה B, לא, יוביל לדף נחיתה C. כמו כן, נוכל להכניס שאילתות סקר אשר לפי סוג התשובה שנקבל נחליט לאן נפנה את הגולש.
חשוב לציין שדף נחיתה אשר מתוכנן להציג בעיה כלשהי ופתרונה, ישיג בד"כ תוצאות יותר טובות מהסטטיסטיקה הרגילה.
איכות דף הנחיתה תבוא לידי ביטוי בזכות מספר אלמנטים חשובים ביותר:
- טעינת הדף במהירות שיא.
- אתר ידידותי למובייל.
- שמירה על קווים נקיים ליצירת תחושת אוטוריטה.
- הדף יציע הצעה עסקית נאותה לגולש.
- הוספת דף תודה לניטור המרות/לידים.
- הטמעת פיקסל בדף נחיתה/דף תודה.
קידום דף נחיתה
יצירת קמפיין פרסומי ממוקד (מגוגל, פייסבוק, רשתות נייטיב) אל מול דף הנחיתה, הקמפיין ייפנה לקהל יעד ממוקד ומטורגט אשר ההצעה בדף הנחיתה עשויה לעניין אותו.
לדוגמא:
- דף נחיתה ממוקד לרישום מוקדם לנסיעת היכרות במכונית החלומות היוקרתית מדגם XYZ אשר עומדת להיות מושקת בחודש הבא. קהל היעד יטורגט לפי נתונים דמוגרפיים, נתוני הכנסה, השכלה ולפי תחומי עניין (מי שרוצה לרכוש מכונית יוקרה חדשה). כל מי שיירשם לנסיעת ההיכרות יתוגמל בשובר הנחה בסך 5,000 ש"ח.
- רישום לרשימת התפוצה של העסק. השאר לנו את הפרטים שלך, כולל מייל וטלפון ואנחנו נדאג לשלוח לך במתנה ללא תשלום ספר מידע דיגיטלי.
חשוב לציין כי כל דף נחיתה יתוכנן לפי סוג העסק, קהל היעד והמטרה לביצוע המרה. כל דף נחיתה ייראה שונה וחלוקת פרטי המידע בדף לא תהיה זהה לדפים אחרים אותנו אנו מתכננים ובונים.
נקודת המפתח שלנו בבניית דף הנחיתה לעסקים ולמותגים הנה מהירות טעינה של הדף בזמן שיא והתאמה מלאה לסלולאר. טעינה מהירה של הדף עשויה להיטיב עם הלקוח שלנו במחירי ביד נמוכים בצורה משמעותית בקמפיין הפרסום.