כיצד בניית אתר אינטרנט מהיר יכולה לסייע לקידום אורגני של אתר עסקי?
האינטרנט הוא כלי מרכזי לגולשים הצורכים מידע ולבתי עסק כאחד, ומתן חווית גלישה מהירה באתר יכולה לעזור לעסק שלך לצמוח.
צריך לתכנן ולבנות אתרים מתוך מחשבה על הגולשים ועל מנועי החיפוש המעוניינים לספק לגולש חווית גלישה מהימנה הן ממחשב שולחני והן ממכשיר המובייל של הגולש.
לאור כמויות המידע ושפע הידע הקיים כיום באינטרנט, הגולש הופך להיות בררן והוא רוצה הכל כאן ועכשיו. בכל פעם שהוא יגלוש לאתר אינטרנט או לדף איטי באתר, הוא פשוט מאוד יעשה “אחורה פנה” ויעבור לתוצאת החיפוש הבאה בתור שככל הנראה שייכת למתחרה שלך.
המשמעות, אתה הפסדת לקוח פוטנציאלי וצברת עוד לקוח מתוסכל!
האתרים צריכים להיות בנויים בצורה כזאת שהם יכולים להיסרק ולהיות מאונדקסים בקלות על ידי כל מנועי החיפוש, ללא כל כפילות או תוכן מיותר, ללא תמונות הנטענות בכבדות, סרטוני וידאו מאיטים, קבצים כבדים, ריבוי סקריפטים, שימוש בתוספים שלא נעשה בהם שימוש ושרת האינטרנט המאחסן את האתר צריך להיות מהיר מספיק כדי שכל העמודים באתר יטענו במהירות סבירה.
זה יבטיח שלקוחות פוטנציאליים המבקרים באתר לא יהיו מתוסכלים מאיטיות וזמני טעינה ארוכים כאשר הם יגלשו באתר ויחפשו מידע רלוונטי, אלא יראו בו חוויה חיובית ובסופו של דבר ימצאו את המידע הרלוונטי אותו הם חיפשו ובסוף התהליך יהפכו ללקוות מרוצים וימליצו וקטלגו את האתר ברשתות החברתיות.
מחקר שנערך על ידי גוגל הראה ש -40% מהגולשים ינטשו דף באתר אם ייקח לו יותר משלוש שניות לטעינה.
במחקר שגוגל ערכה היא גילתה שכ -40% מהאנשים המבקרים באתר האינטרנט או בדפי נחיתה, יעזבו את דף האינטרנט או את דף הנחיתה אם ייקח לדף יותר משלוש שניות להיטען. בנוסף, בגוגל גילו כי 30% ממבקרי אתר האינטרט שלך מצפים שדף האינטרנט ייטען תוך שנייה אחת או פחות.
קיים מתאם ישיר בין מהירות טעינת האתר להצלחת אתרי אינטרנט. אם לאתר לוקח יותר מדי זמן לטעון, המשתמש יסגור את הכרטיסייה או ילחץ על כפתור היציאה מהדף בתסכול. אם לאתר לוקח יותר מ -3 שניות לטעון, יש סבירות של 40% שהמשתמש יעזוב לאתר אחר.
חלק מהסיבה שכל כך חשוב לגרום לאתר שלך לטעון במהירות היא מכיוון שמנועי החיפוש כמו גוגל ואחרים רוצים להציג למשתמשים דפים מותאמים עבורם-כלומר, הם ידרגו גבוה יותר ב- SERPS (דפי תוצאות מנוע החיפוש האורגניות) אם האתר שלכם נטען מהר יותר מאתרים אחרים.
לכן כל נושא מהירות טעינת אתר האינטרנט שלכם, חשוב מאוד בימים אלו.
כיצד אוכל לבדוק את מהירות אתר האינטרנט?
חשוב למדוד את מהירות האתר שלך ולוודא שהוא פועל ברמה גבוהה ונטען במהירות. כיום ניתן להשתמש בכלים כמו Pingdom, GTmetrix ו- Google PageSpeed Insights כדי למדוד את מהירות האתר שלך ולוודא שהאתר שלך אינו פועל ברמה איטית..
באמצעות כלי מידדת מהירות אלו, ניתן לקבל ציון מהירות הטעינה ולקבל משוב על דברים שעובדים בסדר באתר האינטרנט או דברים הדורשים תשומת לב לשדרוג או ממש פירוט של דברים המחייבים התערבות מהירה.
בדיקת חבילת האחסון של האתר
כחלק מתהליך הבדיקה, רצוי לבדוק את חבילת האחסון של האתר. לבדוק מה מקבלים בחבילה? האם הפתרון הזה הוא הטוב ביותר ולבדוק חלופות בדמות אחסון על מחשבי ענן. כמו כן, רצוי מאוד לבדוק את כל נושא התמונות באתר, שלא פעם כאשר יש ריבוי תמונות ומוצרים באתרי איקומרס האתר עובד בצורה איטית ולכן, רצוי לבדוק אפשרות של אחסון התמונות במקור חיצוני – CDN ואם אין אפשרות, צריך לבדוק חלופה של תוספים המאפשרים לבצע כיווץ של התמונות באופן מיידי.
כבעלי עסק ובעלי אתר אינטרנט אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שנוכל לספק ללקוח חווית גלישה מדהימה וכך נוכל לסייע בקידום העסק להגדלת רווחים.
ספקו ללקוח הפוטנציאלי את המידע שהוא צריך לדעת על החברה שלכם, במה החברה שלכם מתמחה, איזה בעיות היא יכולה לפתור לגולש ומה יש לכם להציע תוך בניית מותג חזק המשלב נוכחות במדיה וברשתות החברתיות.
לאתרי אינטרנט רבים ניתן לעתים קרובות מוניטין שלילי
גולשים רבים אשר ביקרו בעבר באתר מאמינים שהביקור באתר האינטרנט הוא בזבוז זמן. אין מידע רלוונטי, אין תכנים מעניינים, אין מבצעים והטבות ועל כל הצרות הביקור באתר האינטרנט הוא איטי ומתסכל!
כבעלי אתר צריכים לקחת בחשבון שכל גולש המבקר אצלנו באתר, גולש ממקור אחר ומרשת אחרת, ולעולם, לפני שהגולש ייכנס אלינו לאתר איננו יכולים לדעת מה רוחב הפס ומהירות הגלישה שלו. לכן, בצד שלנו הכל חייב לעבוד פיקס, כל הזמן עלינו לבצע בדיקות חוזרות ולבדוק שמהירות הטעינה לא נדפקה ובכל פעם שנמצא שקיימת בעיה, מיד לטפל בה.
חווית גלישה רעה, גורמת לאתר שלכם ולחברה שלכם מוניטין שלילי.
אנו שואפים ללא הרף לבצע שיפורים באתר העסק על מנת להקל על הלקוחות לנווט באתר ולמצוא את המידע הדרוש להם.
נסו בעקביות לבצע שיפורים באתר האינטרנט העסקי . נסו להקל ככל האפשר על הלקוחות לנווט באתר ולמצוא את המידע הדרוש להם או את מה שהם מחפשים. בידקו שתהליך הגלישה קל, שסרגל הניווט מאפשר לגולש למצוא במהירות ובקלות את מבוקשו על ידי סינון פריטים לפי קטגוריות, או התעמקות בדפים שונים כגון "מוצרים", דפי מדיניות, ו"אודות עלינו ".
בידקו שהקטגוריות המוצגות הינן רלוונטיות, ספקו לגולש גם אפשרות חיפוש נרחבת, כך שלקוחות יוכלו למצוא במהירות את מבוקשם על ידי הקלדת מילות מפתח או ביטויים בשורת החיפוש וקבלת תוצאות באופן מיידי.
הוסיפו כל הזמן לאתר תכנים חדשים, הקימו בלוג במידה ולא קיים, הוסיפו מאמרים חדשים ונסו לשדר לגולש שיש כאן כל הזמן מידע רלוונטי חדש.
גולש, אשר יתרשם מהאתר שלכם, מהידע שתספקו לו, ימשיך לחזור לאתר שלכם לצרוך מידע חדש וכמובן יהפוך ללקוח חוזר שימשיך לרכוש מכם מידע ומוצרים שונים. לקוחות חוזרים = שווה הגדלת רווחים.