השימוש בתוכן מועתק מאתר אינטרנט אחר ושילובו באתר שלכם
בשנים האחרונות פשטה שמועה שגוגל נותנת עונשים בגין העתקת חומר כתוב הנמצא באתרי אינטרנט אחרים והעתקתו לאתר האינטרנט שלכם. אותה שמועה מספרת כי גוגל יענישו ויוציאו את האתר שלכם ממנוע החיפוש והוא יעלם וכו'.
פעמים רבות בהרצאות אשר אני מקיים ברחבי הארץ בנושאי קידום אתרים, שיווק באינטרנט, פרסום בגוגל ושיווק תוכניות שותפים עולה השאלה ע"י אחד המשתתפים בנוגע לשיתוף תוכן משוכפל/מועתק באתר שלכם.
לאחר שנוצר מיתוס סביב ההנחה שאסור להשתמש באתרכם בתוכן מועתק מאתר אחר החלטתי לכתוב על כך בפוסט זה ולנסות לעשות סדר בנדון.
– אין שום הנחיה של גוגל או של מנוע חיפוש אחר בנוגע לאיסור שימוש בתוכן מועתק.
– לא קיים עונש אשר ניתן על ידי גוגל / מנועי חיפוש אחרים, בגין שיתוף והעתקת תוכן קיים מאתר אחר ושיתופו באתרכם.
– תפקידם של מנועי החיפוש להציג בפניכם את תוצאת החיפוש הרלוונטית ביותר לשאילתת החיפוש שביצעתם.
– גוגל ומנועי חיפוש אחרים מאנדקסים בין תוצאות החיפוש גם דפים מועתקים/משוכפלים.
הדבר היחיד הקיים במפורש לגבי תוכן מועתק, הנו לגבי אי שימוש בחומר טקסטואלי אשר קיים באתרכם ואי העתקתו ושכפולו לדפים נוספים אחרים באתרכם. שיכפול תוכן קיים באתרכם והכללתו בדפי ווב אחרים באתרכם תחת ה URL שלכם גורם לבלבול רב למנוע החיפוש.
לשם כך חברו 3 מנועי החיפוש: גוגל, בינג ויאהו וחיפשו פתרון, לאחר זמן פיתוח הם שיחררו לאוויר העולם את תגית ה Canonical Tag כדי שזו תעזור למנוע החיפוש להבין כי באתר קיים תוכן משוכפל.
לתשומת ליבכם – רבים מדפי המידע הנמצאים ברשת האינטרנט הנם מועתקים ומשוכפלים מאתרים אחרים, חלקם מופצים ע"י אתרי מאמרים וחלקם מופצים באמצעות RSS ורכיבי Auto לחיפוש ויצור טקסט לפי מילות מפתח.
עונש על תוכן מועתק הנו מיתוס רב שנים, לדעתי נעשה בו שימוש לרעה ע"י גורמים אינטרסנטיים שונים. החשוב מכל שגוגל וכן מנועי החיפוש האחרים מאנדקסים חלק מדפי המידע המועתקים הנמצאים באתר האינטרנט שלכם וגולשים אשר ימצאו את הדף שלכם בין תוצאות החיפוש האורגניות יבואו ויבקרו באתר שלכם כי זה מה שהם חיפשו.
במידה וגם אתם החלטתם לשתף תוכן מועתק מאתר אחר, אין לכך שום מניעה, לשם כך תוכלו להשתמש בתוכן כתוב מאתרי מאמרים אשר מאפשרים העתקת תוכן מאתר האינטרנט שלהם ושילובו באתר שלכם תוך מתן קרדיט לאתר ולכותב.
המלצה
במידה והחלטתם להשתמש בכתבת תוכן הנמצאת באתר אחר ולשלבה באתר שלכם, רצוי להשתמש בכתבות אשר בעל התוכן הכותב מרשה במפורש להשתמש בכתבות תוכן אלו תוך מתן קרדיט לכותב ולינק לאתר שלו. אין לשנות את הטקסט אשר נכתב ונערך ע"י הכותב המקורי.
שימוש בתוכן מועתק הנלקח ללא אישור מאתר אחר מפר בצורה בוטה את חוק זכויות היוצרים ועל כן המשתמשים בתוכן ללא אישור חשופים לתביעה משפטית.
לסיום: אין ספק כי שימוש בתוכן מקורי עדיף, בשל איכות החומר והיותכם בעלי המקור, ברוב המקרים תקבלו דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש, אך במצבים מסוימים ניתן לשקול שימוש של תוכן קיים ושיתופו באתר שלכם באופן חוקי.
הכותב: יוד בוצר, מומחה לשיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום בגוגל
עם זאת שלא יצאה הנחייה ישירה של מנועי החיפוש לגבי ענישה על תכנים משוכפלים , ניתן להסיק מהגיון פשוט , שתוכן משוכפל יהיה איכותי פחות.
הוא מופיע בתור זבל בתוצאות של גוגל , כלומר ("נמצאו תוצאות נוספות שהוסרו להציגן כעת") משמע התוכן שלך נזרק לזבל כי נמצא בדיוק אותו תוכן באתרים אחרים… ללא הנחייה ישירה מצד גוגל , לפי דעתי ומהניסיון שלי עמודים משוכפלים המוציאים או מקבלים קישורים איכות הקישור או "הכוח" של הקישור… לפחות בחו"ל , נמוך משמעותית מתוכן מקורי לחלוטין שעוסק באותו נושא.
כמובן שאין להתייחס לפרמטר אחד ולקבל קביעה חד משמעית ממנו (זה לא אפשרי) אך ניתן לראות הסתברותית את הדברים בצורה כזו, בשטח בתוצאות…
אני דוגל בתוכן מקורי כל פעם מחדש, גם אם אני מפרסם אייטם חדשותי, אני משכתב אותו..
אם כבר מדובר על זכויות יוצרים תמיד אפשר לשכתב טקסט קיים שלעיתים זה לוקח עשרות דקות ששוות בהרבה את המאמץ.
כתבה מועילה, בהחלט יש בזה הרבה דעות.
מסכים עם הכותב שיש מקרים שניתן לעשות שימוש בתוכן מועתק לצורך יצירת טראפיק לאתר. אומנם, באופן טבעי תוכן מועתק יקבל מיקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש מהאתר שמפרסם את התוכן המקורי אך עדיין צפויה זליגה של מבקרים לאתר המעתיק .
חשוב לציין שיש תכנים שמותר להעתיק מבלי להפר זכויות יוצרים כמו למשל פסקי דין של בתי משפט או טפסים ממשלתיים.