יוד בוצר
  • דף הבית
  • שירותי האינטרנט שלנו
    • קידום אתרים SEO
    • קידום ושיווק אתרי מסחר אלקטרוני
    • פרסום בגוגל
    • יצירת תנועה מרשתות חברתיות
    • יצירת לידים
    • ניהול פרופיל – דף עסקי אורגני ברשתות חברתיות
    • ליווי בתכנון והקמת אתרי אינטרנט
    • יעוץ שיווקי לאינטרנט
    • שיווק והפצת מוצרים כחול לבן בחו"ל
  • אודות – יוד בוצר
  • בלוג
  • צרו קשר
  • הצהרת נגישות
  • דף הבית
  • שירותי האינטרנט שלנו
    • קידום אתרים SEO
    • קידום ושיווק אתרי מסחר אלקטרוני
    • פרסום בגוגל
    • יצירת תנועה מרשתות חברתיות
    • יצירת לידים
    • ניהול פרופיל – דף עסקי אורגני ברשתות חברתיות
    • ליווי בתכנון והקמת אתרי אינטרנט
    • יעוץ שיווקי לאינטרנט
    • שיווק והפצת מוצרים כחול לבן בחו"ל
  • אודות – יוד בוצר
  • בלוג
  • צרו קשר
  • הצהרת נגישות
יוד בוצר
  • דף הבית
  • שירותי האינטרנט שלנו
    • קידום אתרים SEO
    • קידום ושיווק אתרי מסחר אלקטרוני
    • פרסום בגוגל
    • יצירת תנועה מרשתות חברתיות
    • יצירת לידים
    • ניהול פרופיל – דף עסקי אורגני ברשתות חברתיות
    • ליווי בתכנון והקמת אתרי אינטרנט
    • יעוץ שיווקי לאינטרנט
    • שיווק והפצת מוצרים כחול לבן בחו"ל
  • אודות – יוד בוצר
  • בלוג
  • צרו קשר
  • הצהרת נגישות
  • דף הבית
  • שירותי האינטרנט שלנו
    • קידום אתרים SEO
    • קידום ושיווק אתרי מסחר אלקטרוני
    • פרסום בגוגל
    • יצירת תנועה מרשתות חברתיות
    • יצירת לידים
    • ניהול פרופיל – דף עסקי אורגני ברשתות חברתיות
    • ליווי בתכנון והקמת אתרי אינטרנט
    • יעוץ שיווקי לאינטרנט
    • שיווק והפצת מוצרים כחול לבן בחו"ל
  • אודות – יוד בוצר
  • בלוג
  • צרו קשר
  • הצהרת נגישות
המיתוס של תוכן מועתק

המיתוס של תוכן מועתק

5 במאי 2010 10:10 4 תגובות admin

השימוש בתוכן מועתק מאתר אינטרנט אחר ושילובו באתר שלכם

בשנים האחרונות פשטה שמועה שגוגל נותנת עונשים בגין העתקת חומר כתוב הנמצא באתרי אינטרנט אחרים והעתקתו לאתר האינטרנט שלכם. אותה שמועה מספרת כי גוגל יענישו ויוציאו את האתר שלכם ממנוע החיפוש והוא יעלם וכו'.

פעמים רבות בהרצאות אשר אני מקיים ברחבי הארץ בנושאי קידום אתרים, שיווק באינטרנט, פרסום בגוגל ושיווק תוכניות שותפים עולה השאלה ע"י אחד המשתתפים בנוגע לשיתוף תוכן משוכפל/מועתק באתר שלכם.

לאחר שנוצר מיתוס סביב ההנחה שאסור להשתמש באתרכם בתוכן מועתק מאתר אחר החלטתי לכתוב על כך בפוסט זה ולנסות לעשות סדר בנדון.

 – אין שום הנחיה של גוגל או של מנוע חיפוש אחר בנוגע לאיסור שימוש בתוכן מועתק.

–  לא קיים עונש אשר ניתן על ידי גוגל / מנועי חיפוש אחרים, בגין שיתוף והעתקת תוכן קיים מאתר אחר ושיתופו באתרכם.

–  תפקידם של מנועי החיפוש להציג בפניכם את תוצאת החיפוש הרלוונטית ביותר לשאילתת החיפוש שביצעתם.

–  גוגל ומנועי חיפוש אחרים מאנדקסים בין תוצאות החיפוש גם דפים מועתקים/משוכפלים.

הדבר היחיד הקיים במפורש לגבי תוכן מועתק, הנו לגבי אי שימוש בחומר טקסטואלי אשר קיים באתרכם ואי העתקתו ושכפולו לדפים נוספים אחרים באתרכם. שיכפול תוכן קיים באתרכם והכללתו בדפי ווב אחרים באתרכם תחת ה URL שלכם גורם לבלבול רב למנוע החיפוש.

לשם כך חברו 3 מנועי החיפוש: גוגל, בינג ויאהו וחיפשו פתרון, לאחר זמן פיתוח הם שיחררו לאוויר העולם את תגית ה Canonical Tag כדי שזו תעזור למנוע החיפוש להבין כי באתר קיים תוכן משוכפל.

לתשומת ליבכם – רבים מדפי המידע הנמצאים ברשת האינטרנט הנם מועתקים ומשוכפלים מאתרים אחרים, חלקם מופצים ע"י אתרי מאמרים וחלקם מופצים באמצעות RSS ורכיבי Auto לחיפוש ויצור טקסט לפי מילות מפתח.

עונש על תוכן מועתק הנו מיתוס רב שנים, לדעתי נעשה בו שימוש לרעה ע"י גורמים אינטרסנטיים שונים. החשוב מכל שגוגל וכן מנועי החיפוש האחרים מאנדקסים חלק מדפי המידע המועתקים הנמצאים באתר האינטרנט שלכם וגולשים אשר ימצאו את הדף שלכם בין תוצאות החיפוש האורגניות יבואו ויבקרו באתר שלכם כי זה מה שהם חיפשו.

במידה וגם אתם החלטתם לשתף תוכן מועתק מאתר אחר, אין לכך שום מניעה, לשם כך תוכלו להשתמש בתוכן כתוב מאתרי מאמרים אשר מאפשרים העתקת תוכן מאתר האינטרנט שלהם ושילובו באתר שלכם תוך מתן קרדיט לאתר ולכותב.

המלצה

במידה והחלטתם להשתמש בכתבת תוכן הנמצאת באתר אחר ולשלבה באתר שלכם, רצוי להשתמש בכתבות אשר בעל התוכן הכותב מרשה במפורש להשתמש בכתבות תוכן אלו תוך מתן קרדיט לכותב ולינק לאתר שלו. אין לשנות את הטקסט אשר נכתב ונערך ע"י הכותב המקורי.

שימוש בתוכן מועתק הנלקח ללא אישור מאתר אחר מפר בצורה בוטה את חוק זכויות היוצרים ועל כן המשתמשים בתוכן ללא אישור חשופים לתביעה משפטית.

לסיום: אין ספק כי שימוש בתוכן מקורי עדיף, בשל איכות החומר והיותכם בעלי המקור, ברוב המקרים תקבלו דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש, אך במצבים מסוימים ניתן לשקול שימוש של תוכן קיים ושיתופו באתר שלכם באופן חוקי.

הכותב: יוד בוצר, מומחה לשיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום בגוגל

שיתוף
  • Facebook
  • Twitter
  • Google
  • Pinterest
« הקודם
הבא »
4 תגובות
  1. אורי זילברשטיין 6 במאי 2010 בשעה 22:52 הגב

    עם זאת שלא יצאה הנחייה ישירה של מנועי החיפוש לגבי ענישה על תכנים משוכפלים , ניתן להסיק מהגיון פשוט , שתוכן משוכפל יהיה איכותי פחות.

    הוא מופיע בתור זבל בתוצאות של גוגל , כלומר ("נמצאו תוצאות נוספות שהוסרו להציגן כעת") משמע התוכן שלך נזרק לזבל כי נמצא בדיוק אותו תוכן באתרים אחרים… ללא הנחייה ישירה מצד גוגל , לפי דעתי ומהניסיון שלי עמודים משוכפלים המוציאים או מקבלים קישורים איכות הקישור או "הכוח" של הקישור… לפחות בחו"ל , נמוך משמעותית מתוכן מקורי לחלוטין שעוסק באותו נושא.

    כמובן שאין להתייחס לפרמטר אחד ולקבל קביעה חד משמעית ממנו (זה לא אפשרי) אך ניתן לראות הסתברותית את הדברים בצורה כזו, בשטח בתוצאות…

    אני דוגל בתוכן מקורי כל פעם מחדש, גם אם אני מפרסם אייטם חדשותי, אני משכתב אותו..

  2. מיכאל 4 במרץ 2011 בשעה 16:37 הגב

    אם כבר מדובר על זכויות יוצרים תמיד אפשר לשכתב טקסט קיים שלעיתים זה לוקח עשרות דקות ששוות בהרבה את המאמץ.

  3. שמחה 17 בספטמבר 2011 בשעה 22:07 הגב

    כתבה מועילה, בהחלט יש בזה הרבה דעות.

  4. ניר 14 באוקטובר 2019 בשעה 23:30 הגב

    מסכים עם הכותב שיש מקרים שניתן לעשות שימוש בתוכן מועתק לצורך יצירת טראפיק לאתר. אומנם, באופן טבעי תוכן מועתק יקבל מיקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש מהאתר שמפרסם את התוכן המקורי אך עדיין צפויה זליגה של מבקרים לאתר המעתיק .

    חשוב לציין שיש תכנים שמותר להעתיק מבלי להפר זכויות יוצרים כמו למשל פסקי דין של בתי משפט או טפסים ממשלתיים.

השארת תגובה

ביטול

יש לכם שאלות? רוצים לקבל מידע נוסף? צרו אתנו קשר
פוסטים אחרונים
  • למה חשוב לבנות אתרי אינטרנט הנטענים במהירות ואיך זה יכול לעזור לקידום אורגני
  • מי צריך דפי נחיתה?
  • חשיבות מהירות טעינת האתר ודפי האתר
  • גיוס וקבלת לידים להתנעת העסק
  • מה הקשר בין חנות וירטואלית לפייסבוק?
תגובות אחרונות
  • admin על איך מבצעים הערכת שווי לאתר אינטרנט ?
  • עורך דין בפתח תקווה על איך מבצעים הערכת שווי לאתר אינטרנט ?
  • ניר על המיתוס של תוכן מועתק
  • נוטריון על איך מבצעים הערכת שווי לאתר אינטרנט ?
  • ליסינג מימוני על מהפכת הפנדה והגוגל פלוס
קטגוריות
  • Ecommerce
  • web 2.0
  • גוגל
  • גוגל אדוורדס
  • המלצות וטיפים
  • השקות אינטרנט וקורסים
  • חדשות קידום אתרים
  • כלים ותוכנות
  • כללי
  • מייקרוספט – בינג
  • מנועי חיפוש
  • מסחר אלקטרוני
  • עיצוב גרפי
  • קידום SEO לאתרי מסחר אלקטרוני
  • קידום אתרים ושיווק באינטרנט
  • רשתות חברתיות
  • תוכניות שותפים
יוד בוצר – שיווק באינטרנט וקידום אתרים
  • אודות – יוד בוצר
  • בלוג
  • הצהרת נגישות
  • יעוץ שיווקי לאינטרנט
  • יצירת לידים
  • יצירת תנועה מרשתות חברתיות
  • ליווי בתכנון והקמת אתרי אינטרנט
  • מדיניות פרטיות
  • ניהול פרופיל – דף עסקי אורגני ברשתות חברתיות
  • פרסום בגוגל
  • צרו קשר
  • קידום אתרים SEO
  • קידום ושיווק אתרי מסחר אלקטרוני
  • ראשי
  • שיווק והפצת מוצרים כחול לבן בחו"ל
  • שירותי האינטרנט שלנו
עקבו אחרינו ברשתות חברתיות
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Instagram
כל הזכויות שמורות ליוד בוצר 2023
Develops - פיתוח ובניית אתרים
גלילה לראש העמוד
Malcare WordPress Security